グロンホルム、ユバスキラで再び勝利 [モータースポーツ]
Neste Oil Rally via kwout
ラリー・フィンランドの土曜日、同ラリーに於けるスーパー・スペシャル・
ステージのコース(2km)で行われたラリー・スプリント競技に、
グループN三菱ランサーEVO IXで出場したマーカス・グロンホルム。
再びユバスキラの地で勝利を飾ったのだった。
今日のライコネン林道走行だよ [モータースポーツ]
数時間前の映像。
フィンランドの放送局かな?
凄いね、すぐさま空撮映像を公開してるんだよ。
それをまたYouTubeに上げる人が居る。
ちなみに、会員になるとビデオを色々見られるっぽいけど、
フィンランド語だから何だかわからん。
まぁ得てして報道関係だと、外国では見られないのが
多いのだけど、これはどうなんだろう。
WRC本家サイトでは、World Rally Radio 放送中。
勿論英語です。
キミ・ライコネンのラリー・フィンランド [モータースポーツ]
キミ・ライコネンのラリー・フィンランド
最初のSS
ラリー・フィンランド2009は始まった。
レーシング・ドライバーと言えども、そこはフライング・フィンか。
グロンホルムの破壊コレクション [モータースポーツ]
「あぁ~、あったあった」と思うシーンのてんこ盛り。
こうしてコレクションしてもらうと、生涯で一体どれ程
壊すものなのかと、ふと考えてしまった。
あぁ楽しそう。。。
WRC PLUS (プラス) 2009年 7/10号 [雑誌]
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- 出版社/メーカー: 三栄書房
- 発売日: 2009/06/10
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カンクネン フォード期 [モータースポーツ]
うひょぉ~
久々にしびれた。
カンクネンと言えば、ラリーのお手本のようなドライビングを見せる人だけど、
時として狂ったようなドライビングをするわけで、それが強烈。
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Tajima wins Pikes Peak [モータースポーツ]
COLORADO SPRINGS, Colorado - Japan's Nobuhiro Tajima won his fourth consecutive Pikes Peak International Hill Climb yesterday, but a loose track kept him from achieving his goal of breaking the 10-minute mark.
Tajima finished with a time of 10:15.368 - a few seconds faster than his winning time from a year ago. But it was well short of the record of 10:01.408 he set in 2007.
A trio of European rally car champions were expected to challenge Tajima and the elusive 10-minute barrier at this years 87th running of the "Race to the Clouds," the nation's second-oldest race behind the Indianapolis 500.
Two-time world rally champion Marcus Gronholm of Finland had engine trouble and finished second at 11:28.963.
He finished the race with the right rear tire of his Ford Rallycross Fiesta in flames.
British rallycross champion Mark Rennison - who couldn't make a full practice run last week after his 1999 Ford RS200 blew - finished with a time of 12:11.56. Four-time Swedish rally champion Andreas Eriksson ran off the track and was unable to finish the race.
A total of 163 drivers in 17 classes raced the 20km course from mile marker seven on Pikes Peak Highway to the top of the 14,110-foot (4,300-metre) tall mountain. Drivers navigated their way through 156 turns on paved and gravel roads and climbed 4,721 feet (1,439 meters) during the race.
Rain and lightning caused a 20-minute delay, and gusty winds and slippery gravel on the course's unpaved portions forced drivers to drive more carefully, resulting in slower times for the second consecutive year.
Paul Dallenbach, a three-time overall champion at the climb, was another threat to the 10-minute mark, but a slick lower portion of the course kept him from challenging the mark. Dallenbach won the open-wheel class for the sixth time in his career, finishing with a time of 10:52.097.
Despite the challenging weather and course conditions, racers set a trio of class time records this year.
Rhys Millen, the 2007 attack class champion, won the class again this year with a record 12:09.397 time.
He set the mark despite shredding both rear tires on his Hyundai Genesis Coupe two thirds of the way through the course and losing fifth gear during his run.
Keith Davidson won the vintage car class with a record 13:56.066 time, while Michael Coburn won the quad 450cc motorcycle class in 12:18.858.
Other classes saw racers add to their already impressive resumes.
Clint Vasholtz won his 14th title, winning the super stock car class in 11:39.662, while Davey Durelle won for the 13th time, taking the motorcycle 750cc class in 11:48.649.
Other class champions were: Stuart Sinclair, motorcycle supermoto, 12:16.652; Aaron Guthrie/John Rodriguez, pro trucks, 14:27.029; David Carapetyan/Adam Kneipp, Pikes Peak open, 11:52.837; Randy Schranz, exhibition car/truck, 12:28.151; Greg Tracy, motorcycle 1205cc, 12:29.120; James Vidmar Jr., motorcycle quad 500, 12:34.598; Joe Prussiano, motorcycle 450cc, 12:32.825; Chuck Lee, motorcycle 250cc, 13:08.534; Eddie Mulder, motorcycle vintage, 13:37.595; and David Hennessy, motorcycle sidecar, 15:57.623.
- AP
バタネン様の不満 [モータースポーツ]
英語ではイマイチ理解できなかった記事の日本語版があって、
ようやくスッキリした。
Mark Rennison + Ford RS200 [モータースポーツ]
パイクスピークに、いまどきRS200を持ち込んだオッサン。
聞いたことあるよーな…とか思っていたら、ラリークロスでグループBカーが
大活躍していた時代に、我がお気に入りドライバーとバトルしている動画が
YouTubeにあった。
マティ・アラマキと言うのが、私のお気に入り。
アラマキは何度もヨーロッパ・チャンピオンを取った、この世界では大変に
有名なドライバー。
しかしこのレースでは、パイクスのオッサンに負けてる。
ま、そーゆーときもあったわけね。
モンスターのパイクスレポによると、RS200は早々にエンジンが
壊れてしまったと言うことだったけど、最新ニュースによるとパーツが
届いたらしい。
この古き時代のスーパーマシーン、ぜひとも頑張ってもらいたいものだ。
なんで開くんだよぉぅぅ [モータースポーツ]
今、Ford RS200 [モータースポーツ]
えっ、こんなクラッシックなものが。。。
WRCがグループB車両によって戦われたのは、1986年まで。
やや遅れて完成したこのフォードのグループBマシーンは、
大きな事故などもありWRCでは悲劇のマシーンと言われ、
その後ラリークロス競技で活躍していた。
が、今このタイミングで出てくるとは、予想外の話。
ドライバーは、元ブリティッシュ・ラリークロス・チャンピオン
なのだそうだ。なるほど。
そして、モンスター田嶋を破ると息巻いているようだ。
…ラリークロスは観て楽しい、観るには一番好きな競技
だけど、タイムトライアル競技じゃないからなぁ。
パイクスはタイムトライアルだから、餅は餅屋と思うけど。
さて、どーなることやら。
つーか、グロンホルムに頑張って欲しいよ~。
けどこっちも、いまいち怪しげなマシーンだけど。
↓これはロッド・ミレン車ですかね。
まだニュージーに居た頃は、ファミリアでWRCに出てたんだよ。